Veelgestelde vragen

(Tot) hoelang van tevoren kan ik Mr. Allegaartje boeken?

We beginnen graag minimaal 4 weken van tevoren aan ons huiswerk. Maar op last-minute aanvragen kunnen we met ons collectief nagenoeg altijd ingaan.

Wat gebeurt er na het tekenen van de offerte?

We gaan aan de slag met het samenstellen van de setlist. Is er een nummer dat écht niet mag ontbreken? Dit kun je tot vier weken voor jullie grote dag aan ons laten weten. Ongeveer twee weken van tevoren benadert de contactpersoon jullie, om alles nog eens door te spreken. En dan: op naar jullie liefdesfeest!

Hoe verloopt de betaling?

Enkele dagen na de bruiloft wordt de factuur gestuurd. De betalingstermijn hiervan is 14 dagen. Het is natuurlijk ook mogelijk om de factuur vooraf te betalen als dat wenselijk is. De betaling gaat via overboeking via je eigen bank of met behulp van Paypal.

Voor welke momenten van een bruiloft kan ik Mr. Allegaartje boeken?

We komen graag spelen bij de ceremonie, tijdens de receptie of borrel, het diner en/of het feest.

Spelen jullie verzoeknummers?

Zeker, hoe leuk is het als het nummer van je openingsdans live wordt gespeeld! Wel horen we dit graag uiterlijk vier weken van tevoren. Dat geeft ons de tijd om voor te bereiden. Andere bands zoals The Tributes zijn meer gespecialiseerd in een avond vol met verzoekjes en improvisatie.

Kan ik zelf muzikanten aandragen?

In principe spelen we met onze eigen muzikanten, maar in goed overleg is het mogelijk om een dierbare mee te laten spelen of zingen.

Houden jullie in het repertoire rekening met geloofsovertuiging?

Tijdens het kennismakingsgesprek wordt altijd gevraagd naar geloofsovertuiging van de opdrachtgever zelf of de familie en vrienden. Vanuit onze eigen achtergrond zijn we bekend met de eventuele gevoeligheden die dit met zich mee kan brengen. We zijn gewend om hier op een respectvolle manier mee om te gaan.

Hoe lang duurt het opbouwen?

Afhankelijk van de bezetting zijn we tussen de anderhalf á twee uur bezig met opbouwen en soundchecken. Hierbij houden we rekening met de aanwezige gasten.

Welke geluidsinstallatie wordt er gebruikt?

Er wordt gebruik gemaakt van een LD Systems Maui 28 speakerset. Deze volstaat voor een ruimte tot 250 mensen. De mixer (Behringer X Air) is digitaal, waardoor we geen ruimte innemen met een geluidstafel. Voor bijeenkomsten groter dan 250 mensen huren we een installatie met een groter vermogen.

Kan de geluidsinstallatie gebruikt worden voor speeches of stukjes?

Dat is geen probleem. Het is wel handig als we dit van te voren weten. Op de dag zelf stemmen we dit af met de ceremoniemeester. Lees er meer over in deze blog.

Nemen jullie ook verlichting mee?

Ja, als je daarvoor kiest. We nemen dan zes acculampen mee, en richten die op bv. wanden, pilaren of plafonds, in elke gewenste kleur. Zo krijgt jullie feest nog meer sfeer!

Wat gebeurt er tijdens de pauzes?

We spelen vaak meerdere sets van ongeveer drie kwartier. Tussen de sets in zetten we een afspeellijst aan, maar deze momenten zijn ook heel geschikt voor stukjes. De hele avond door dansen? Boek de combinatie Band en DJ en de voetjes kunnen non-stop van de vloer!

Wat gebeurt er als de bruiloft uitloopt?

Hoe zorgvuldig je je bruiloft ook plant, het kan altijd gebeuren dat de planning toch moet worden aangepast. Bijvoorbeeld doordat de stukjes uitlopen.
Als zoiets gebeurt, zal de bandleider samen met de ceremoniemeester zoeken naar de beste oplossing. De band kan langer doorspelen tegen een meerprijs van € 50,- per persoon per 30 minuten.

Wat gebeurt er in geval van ziekte?

Als een muzikant ziek is gaan we op zoek naar een vergelijkbare vervanger. Omdat we een collectief zijn kunnen we de kwaliteit altijd goed waarborgen.